Jongeren willen actie en beweging. Het compacte, stevige Panna Goal is hét antwoord op deze straatvoetbalrage. Bij deze dynamische sport is het de uitdaging door de benen van de tegenstander te spelen en een Panna te scoren. Het eigentijds en stoere ontwerp spreekt jongeren direct aan. Met de Panna Goal kunnen ze op sportieve wijze hun energie kwijt!
VOORDELEN
- eigentijds spelelement
- robuust en duurzaam
- vandalismebestendig
- klein benodigd speeloppervlak
- stoer ontwerp
TOEPASSINGSMOGELIJKHEDEN
- recreatieondernemingen
- onderwijsinstellingen
- sportverenigingen
- speeltuinverenigingen
- openbare pleinen
UITVOERINGEN
- montage op maaiveld
AFMETINGEN
B x H x D: 1580 mm x 440 mm x 440 mm
MATERIALEN EN BEHANDELING
Staal, verzinkt en eventueel gecoat
KLEUREN
In vrijwel alle RAL kleuren leverbaar
SPELREGELS
Panna: Je speelt 1 tegen 1 en het doel van het spel is om een "Panna" te scoren. Dit betekent dat je de bal tussen de benen van je tegenstander doorspeelt. De Panna is alleen geldig indien je na het door de benen spelen, de bal weer in eigen bezit hebt. Een Panna die via de boarding wordt gespeeld, geldt ook. Bij een Panna geldt: sudden death! Het spel is over. Als er door de benen wordt gespeeld en er wordt gescoord, is het geen Panna, maar een doelpunt. Als er geen Panna wordt gescoord, stopt het spel na 3 minuten en telt het aantal doelpunten.
Toss: Voor het begin van het spel wordt met een toss besloten welke speler met balbezit begint. De speler die bovenaan in het klassement staat, mag aangeven wat hij wil: kop of munt.
Punten: Een doelpunt is alleen geldig als deze vanaf de speelhelft van de tegenstander wordt gescoord. Na 3 minuten telt de stand van het aantal doelpunten.
Tijdsduur: Een wedstrijd duurt 3 minuten. De tijd wordt niet stilgezet voor overtredingen of ander oponthoud. Bij gelijkspel wordt een extra periode van 30 seconden aangehouden. In deze 30 seconden geldt 'sudden death' bij het eerst gescoorde doelpunt. Is het nog steeds gelijkspel? Dan wordt er nog een extra periode van 30 seconden aangehouden.
Gelijkspel: Bij gelijkspel na de extra periode van 1 minuut wordt de winnaar bepaald door een toss. De speler die aan het begin van de wedstrijd de toss heeft verloren mag als eerste aangeven wat hij wil: kop of munt.
15 seconden regel: Als een speler in balbezit is, moet deze binnen 15 seconden een doelpoging doen. Heeft de speler de bal langer dan 15 seconden in het bezit, dan wordt er afgefloten en krijgt de tegenstander de bal.
Speelhelft: Er wordt tijdens de wedstrijd niet van speelhelft gewisseld.
Panna Goal wordt d.m.v. chemische ankers in beton of asfalt vastgezet.