Ik ben een particulier. Kan ik bij VelopA bestellen?

VelopA levert niet aan particulieren. Bestellingen door particulieren zijn daarom niet mogelijk.

Ik heb een vraag over mijn bestelling. Waar kan ik terecht?

Voor vragen over uw bestelling kunt u contact opnemen met onze afdeling Verkoop via 016 82 36 73 of stuur een e-mail naar info@velopa.be.

Zijn er losse onderdelen die ik bij producten aan moet schaffen?

Voor bepaalde producten moet u losse onderdelen bestellen. Dit staat aangegeven op de productpagina van het desbetreffende artikel. Ook krijgt u een herinnering voordat u uw bestelling afrondt.

Wat is de levertijd van mijn bestellingr?

Per product verwijzen wij naar de vermelde productspecificaties voor levertermijnen. Bij bestelling van meerdere producten hanteren wij de langst vermelde levertermijn.

Moet ik eerst een account aanmaken voordat ik kan bestellen?

Nee, u kunt ook zonder account een bestelling plaatsen of een offerte aanvragen.

Wat zijn de bezorg- of vrachtkosten?

Transportkosten excl. BTW bij bestellingen via de website:
Bestelling < € 100: transportkosten € 20
Bestelling tussen € 100 en € 2000: transportkosten € 125
Bestelling > € 2000: transport gratis

Transportkosten excl. BTW bij alle andere bestellingen:
Bestelling < € 2000: transportkosten € 125,00
Bestelling > € 2000: transport gratis

Krijg ik een orderbevestiging als ik het product heb besteld?

Nadat u een order heeft geplaatst in onze webshop, ontvangt u van ons een voorlopige orderbevestiging per mail. Uw order wordt gecontroleerd door één van onze medewerkers. Als uw bestelling in orde is, ontvangt u van ons de definitieve orderbevestiging. Indien u vragen heeft kunt contact opnemen met de afdeling Verkoop via 016 82 36 73 of stuur een e-mail naar info@velopa.be.

Kan ik mijn geplaatste bestelling wijzigen?

Ja, u kunt uw geplaatste bestelling binnen twee dagen wijzigen. Neem contact op met onze afdeling Verkoop via 016 82 36 73 of stuur een e-mail naar info@velopa.be. Als wij binnen twee werkdagen geen bericht hebben ontvangen, gaan wij ervan uit dat de bevestiging en genoemde condities door u akkoord zijn bevonden en gaan wij over tot uitvoering van uw opdracht.

Kan ik mijn geplaatste bestellingen annuleren?

Bestellingen kunnen niet geannuleerd worden, behalve en uitsluitend na overleg met afdeling Klantenservice. Bij een geaccepteerde annulering wordt altijd tenminste € 75,- kosten in rekening gebracht. Daarnaast heeft VelopA recht op vergoeding van alle schade zoals geleden verlies, gederfde winst en gemaakte kosten. Reeds gemonteerde/gebruikte producten kan VelopA niet retour nemen. Neem hiervoor contact op met onze afdeling Klantenservice en Transport via tel. 0031 71 582 15 10.

Kan ik de afgesproken levering en montage uitstellen?

Ja, dit is kosteloos mogelijk tot uiterlijk twee werkweken voor de op onze orderbevestiging vermelde leverweek. Indien u de levering en montage wilt uitstellen binnen 2 werkweken voor de geplande leverweek, dan zijn hier kosten aan verbonden. De hoogte van de kosten is afhankelijk van de totale montagekosten van uw bestelling, met een minimum van € 776,- excl. B.T.W. (1 verliesdag).

Kan ik mijn bestelling retour zenden?

Ja, dat is mogelijk. Indien u een product retour wilt zenden, vragen wij u eerst contact op te met onze afdeling Klantenservice en Transport via 0031 71 582 15 10. Nadat zij akkoord hebben gegeven voor het retournemen van een product, wordt het retourproces in gang gezet. Bekijk hiervoor onze uitgebreide retourinstructies.

Mijn bestelling is beschadigd bij aankomst. Wat kan ik nu doen?

Laat het ons direct weten! Een schade beoordelen van een afstand is lastig, daarom vragen wij u om foto’s te maken waarop de schade duidelijk te zien is. Stuur deze met een korte uitleg van de situatie en uw ordernummer (te vinden op de orderbevestiging) naar onze Klantenservice: customerservice@velopa.com. Zij maken een melding van de schade en gaan op zoek naar een passende oplossing.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Op de orderbevestiging staat de leverweek. Wanneer u heeft aangegeven van te voren gebeld te willen worden (staat op orderbevestiging vermeld), wordt de contactpersoon van te voren gebeld. Voor meer informatie neem contact op met afdeling Klantenservice en Transport via 0031 71 582 15 10 of stuur een e-mail naar customerservice@velopa.com.

Ik wil toch transport voor mijn bestelling geregeld hebben. Is dat mogelijk?

Uiteraard is dat mogelijk. U kunt altijd na bevestiging van een bestelling bij ons opvragen wat de mogelijkheden en kosten zijn van transport. Neem hiervoor contact op met de afdeling Klantenservice en Transport op 0031 71 582 15 10.

Hoe kan ik de status van mijn bestelling achterhalen?

U kunt de status van uw bestelling opvragen bij de afdeling Klantenservice & Transport via tel. 0031 71 582 15 10 of e-mail customerservice@velopa.com.

  Het artikel is toegevoegd aan uw overzicht.


  Het product is toegevoegd aan uw selectie.